Narzeczeni mają obowiązek zgłosić się do Kancelarii Parafialnej, po wcześniejszym umówieniu się z Ks. Proboszczem nie później niż 3 miesiące przed planowaną datą ślubu, w celu przeprowadzenia rozmowy i spisania protokołu prawno-kanonicznego. W przeciwnym razie trzeba prosić Kurię Diecezjalną o dyspensę od zachowania trzech miesięcy bezpośredniego przygotowania do zawarcia sakramentu małżeństwa.
-
są stanu wolnego,
- nie mają żadnych przeszkód małżeńskich,
- odpowiadają wszystkim wymogom, jakie stawia prawo, by małżeństwo było zawarte ważnie i godziwie.
-
Dowody osobiste.
- Metryki chrztu. Ważność metryki potrzebnej do ślubu wynosi sześć miesięcy, licząc od daty wystawienia do daty ślubu. Metrykę wybieramy osobiście w parafii, w której zostaliśmy ochrzczeni. Jeżeli ktoś został ochrzczony w parafii, w której spisywany jest protokół przedślubny, nie przedkłada metryki chrztu.
- Zaświadczenie o przyjęciu sakramentu Bierzmowania (może być wpisane w metrykę chrztu).
- Wdowiec i wdowa przedkładają świadectwo zgonu współmałżonka.
- Świadectwa nauki religii z ostatniej klasy Gimnazjum i szkoły średniej.
- Dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego, które są potwierdzeniem stanu wolnego i brakiem przeszkód od strony cywilnej. Dokumenty te są podpisywane podczas ceremonii zawierania Sakramentu Małżeństwa. Narzeczeni muszą sami zadbać, aby te dokumenty do parafii dostarczyć.
- Świadectwa katechizacji przedmałżeńskiej (tzw. „Kurs przedmałżeński”). Kurs ten jest wymagany do zawarcia Sakramentu Małżeństwa i trzeba wcześniej zatroszczyć się o jego ukończenie.